Έκδοση για κινητά τηλέφωνα

Κυριακή 18 Νοεμβρίου 2007

Ταξιδάκι στην πρωτεύουσα…

(Ενημέρωση 11/03/2013: Το παρόν κείμενο γράφτηκε το 2007 και το προφιλ του συγκεκριμένου ιστολογίου ήταν εντελώς διαφορετικό και για λίγους μόνο οι οποίοι με γνωρίζαν. Πριν μπείτε στην διαδικασία να σχολιάσετε το πόσο έξυπνοι είστε και το πόσο βλάκας είμαι εγώ παρακαλώ διαβάστε  το πιο πρόσφατο άρθρο εδώ)

Την προ-περασμένη εβδομάδα έκανα την 3η επίσκεψη μου προς την Μεγαλούπολη φέτος. Μετά από ένα ταξιδάκι με καθυστέρηση μιας ώρας (αχ αυτό το κυκλοφοριακό σας) χρησιμοποίησα για άλλη μια φορά τον ηλεκτρικό με μεγάλη ευχαρίστηση. Στην 2η διαδρομή όμως με απογοήτευσε μιας και στην διαδρομή μέχρι Μοσχάτο από ΟΑΚΑ ενημερώθηκα ότι λόγο έργων η διαδρομή πραγματοποιούνταν μέχρι Θησείο. Έτσι για άλλη μια φορά δεν κατάφερα να αποφύγω τους ταξιτζήδες αποδεικνύοντας περίτρανα ότι είναι αναγκαίο κακό!

Επίσης δεν έχω καταλάβει γιατί όταν λέω ηλεκτρικό παραξενεύονται όλοι εκεί κάτω και προτιμούν να το λένε τρένο. Συγνώμη ρε παιδιά αλλά εγώ όταν λέω τρένο εννοώ πάντα τα τρένα του ΟΣΕ. Τώρα αν είναι καρβουνιάρης ή Intercity είναι άλλο θέμα αλλά σίγουρα εννοώ μεγάλες αποστάσεις. Το Μετρό όμως θα το πω Μετρό και το αδερφάκι του που δεν είναι υπόγειος ηλεκτρικό.
Για άλλη μια φορά λοιπόν ήρθα αντιμέτωπος με τις παραξενιές σας εκεί κάτω και έγινα απτόπτης μάρτυρας σε μαχητικές καταστάσεις για σουβλάκια και καλαμάκια. Οφείλω να πώ ότι όσο κι αν εχω τεκμηριωμένες απόψεις, όσο κι αν ο συνομιλητής μου δεν μπορεί με ορθό τρόπο να μου αποδείξει ότι αυτός είναι σωστός κι ότι εγώ είμαι λάθος θα συνεχίσει εκεί του κεφαλιού του να πιστεύει ότι τρώει καλαμάκια και ότι σάντουιτς είναι μόνο ότι αποτελέιτε από ψωμάκι. Σα να μην έφτανε αυτό βγήκαν έξω κι άλλες διαφορές όπως αυτό΄θ της ζαμπονοκασερόπιτας ή ζαμπονοτυρόπιτας. Θα αποτυπώσω μόνο αποσπάσματα από τους διαλόγους που πραγματοποιήθηκαν και περιγράφουν απόλυτα την κατάσταση (αρκεί να είμαστε νοήμοντα όντα και όχι ξεροκέφαλοι.
Θέμα Ζαμπονοκασερόπιτα

-Γιατί το κασέρι δεν είναι τυρί;
-Όχι είναι άλλο είδος.

(Σχόλιο: Δηλαδή αυτοί στην δικιά τους Ζαμπονοτυρόπιτα βάζουν φέτα? Όχι φυσικά… Κίτρινο τυρί… το οποίο όμως δεν είναι κασέρι αλλά κατά ένα παράδοξο τρόπο έχει τις ίδιες ιδιότητες με το δικό μας κασέρι, δεν είναι άλλο είδος όμως όπως ένταμ Γκούντα κλπ και λέγεται κίτρινο τυρί… ε γιατί τότε δεν την λέτε ζαμπονοκιτρινοτυρόπιτα;)
Θέμα Σουβλάκι

-Όταν εσύ ζητάς εκεί πάνω κάτι πως το ζητάς. Τι λες. Θέλω ένα σάντουιτς με πίτα γύρο;
-Όχι λέω ότι θέλω μία πίτα γύρω ή ένα γύρο σε ψωμάκι (έξυπνα έβγαλα τελείως τον όρο σάντουιτς απέξω, ούτος η άλλως αυτό κάνω όταν παραγγέλνω).
-Ε τότε η φίλη μου που ανέβηκε Θεσσαλονίκη γιατί όταν ζήτησε ένα σουβλάκι γύρο την κοιτούσαν παράξενα και της έλεγαν ότι το λέτε σάντουιτς; (εδώ μου ερχόταν να βάλω τα γέλια… ειλικρινά)
-Γιατί σάντουιτς δεν είναι;
-Όχι φυσικά, το σάντουιτς είναι με ψωμάκι. Το σουβλάκι είναι με πίτα…
-Η λέξη σουβλάκι ετυμολογικά τι σημαίνει εξήγησε μου. Και η λέξη σάντουιτς είναι ξένη άνοιξε κάνα λεξικό να δεις την ερμηνεία της και μετά έλα να συζητήσουμε.

(φυσικά μόλις ανέφερα για λεξικά άρχισε να σηκώνετε η μύτη του συνομιλητή μου με έναν τρόπο λες και το λεξικό δεν ήταν πηγή σωστής πληροφόρησης αλλά αυτή τα ήξερε καλύτερα… Μετά από αυτό ακολούθησαν όπως είναι φανερό Ρητορικές ερωτήσεις του στυλ «Τον Αθανάσιο Διάκο τι τον κάνανε, τον Σούβλισαν ή τον Καλαμακώσαν;», «το Πάσχα τι το κάνετε το αρνί το σουβλίζετε ή το καλαμακώνετε;» η μια αυθόρμητη δημιουργική σκέψη που είχα εκείνη την στιγμή και ρώτησα «όταν 2 άντρες βάζουν στη μέση μια γυναίκα για την γνωστή πράξη του τρίου τι κάνουν Σάντουιτς ή Σουβλάκι»… όπως ήταν φυσικό απαντήσεις δεν πήρα).
Περίπτωση ΚΑΚΑΟ
(Πέρα από αυτά τα κωμικοτραγικά περιστατικά πρέπει να πώ και για ένα περιστατικό την προηγούμενη φορά που πήγα Αθήνα στο γυρισμό πήγα να πάρω κάτι να φάω το πρωί πριν πάρω το ΚΤΕΛ και όταν ζήτησα για κακάο από την κοπελιά με κοιτούσε παράξενα
-Τι εννοείς κακάο.
-Γάλα με κακάο
-Σοκολάτα μήπως;
-Όχι γάλα με κακάο δεν έχετε…
Και στην τελική μου έκανε σοκολάτα να πιώ ενώ στο ψυγείο της είχε Milko. Δηλαδή δεν έχει διαβάσει ποτέ της η βλαμένη τι γράφει πάνω στο κουτί του μίλκο «προιόν με βάση ΑΠΑΧΟ ΓΑΛΑ ΜΕ ΚΑΚΑΟ»… την διαφήμιση με τους ΑΜΑΝ την παλιά του Milko οπού την κάναν κάτι Ούγκα μπούγκα (εμένα πάλι με Μπαόγκια μου έμοιαζαν να πώ την αλήθεια) και λέγαν «ΓΑΛΑ, ΓΑΛΑ, ΓΑΛΑ, ΓΑΛΑ, ΓΑΛΑ, ΓΑΛΑ…. ΚΑΚΑΟΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥ» και έπεφτε το Milko κατακέφαλα δεν τη θυμόταν;
Πάλι καλά που δεν είπα πολλά σε και με ούτε χρησιμοποίησα το παχύ Λ ούτε κάνα κλάιν μάιν να με κοιτούν παράξενα αλλά τελικά και φυσιολογικός να είμαι, θα είναι σα να μιλάω είτε με κινέζους, είτε με… βλαμμένους.

10 σχόλια:

Παιδίσκη ερωμένη είπε...

Με κολλητή Θεσσαλονικιά, έχω μάθει πλέον αυτές τις διαφορές, πλέον ζητάω να μου κόβουν τη μπουγάτσα σε κομματάκια..! (Τη πρώτη φορά που μου το έκαναν σε μπουγατσατζίδικο στη Θεσσαλονίκη, γούρλωσα τα μάτια και σχεδόν φώναξα: "Γιατί την κάνατε έτσι!?" Ευτυχώς έχω γάτα φιλενάδα και μου έκανε νόημα, αλλιώς θα είχα ρεζιλευτεί χειρότερα..!)

Ανώνυμος είπε...

Για τα "σουβλάκια" έχεις δίκιο. "Σαντουιτς" όμως είναι το οτιδηποτε μέσα σε ψωμί. Την πιτα με τον γύρο ας τη λέμε "πίτα-γύρο" για να ξεχωρίζει.
Για τον ηλεκτρικό, επίσης δεν έχεις άδικο. "Ηλεκτρικό" το λέμε όμως και εμείς σε μεγάλο ποσοστό.
Στο "κακάο" είσαι όμως πέρα για πέρα λάθος! "Κακάο" είναι η σκόνη που φτιάχνεις το ρόφημα. "Κακάο" αποκαλείται και το ρόφημα που φτιάχνεται με νερό (ΜΟΝΟ) και κακάο. Το "Μίλκο" ή το "Τοπίνο", είναι *σοκολατούχο γάλα*.

Ανώνυμος είπε...

Εγω εχω κατεβει απο Θεσ/νικη και ζω Αθηνα εδω και 8 χρονια μπορω να πω οτι εχω συνηθισει. Μην πω οτι οταν ανεβαινω και παραγγελνω κρεπα μπορει να πω τυρι και οχι κασερι. Νομιζω ομως οτι το πιο γελειο ειναι οταν λενε οι Αθηναιοι. Ενα σουβλακι με γυρο!!! Δηλαδη σουβλακι=πιτα?

MemphisX είπε...

Στο κακάο δεν είμαι πέρα για πέρα λάθος ειδικά στην συγκεκριμένη περίπτωση γιατί

1ον. Αν πάρεις ένα ΤΟΠΙΝΟ θα δεις να γράφει πάνω ΠΡΟΙΟΝ ΜΕ ΒΑΣΗ ΑΠΑΧΟ ΓΑΛΑ ΜΕ ΚΑΚΑΟ... αν ήταν σοκολατουχο ρόφημα θα είχε βάση την σοκολάτα κι όχι το κακάο

2ον. Στην συγκεκριμένη περίπτωση ήμουν ξεκάθαρος τουλάχιστον την δευτερη φορα... όταν της είπα ΓΑΛΑ ΜΕ ΚΑΚΑΟ κι αυτη ρωτούσε λες και της μιλούσα κινέζικα "Σοκολάτα εννοείς". Πιο έξυπνο θα εβρισκα να μου απαντούσε "θέλεις γαλα και να σου βάλω και Cautonic μέσα;" Αλλά μάλλον εσείς στις σοκολάτες σας εκει κάτω αντί για νερό βάζετε γάλα...

Ανώνυμος είπε...

σχετικά με τις λέξεις σουβλάκι και καλαμάκι

Ανώνυμος είπε...

σχετικά με τη λέξη μίλκο

Npetridis21 είπε...

ΕΧΕΙΣ ΠΟΛΛΑ ΑΚΟΜΑ ΝΑ ΜΑΘΕΙΣ. ΩΣΤΟΣΟ ΜΕΧΡΙ ΤΟΤΕ ΔΕΣ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΣΕ ΑΦΟΡΑ.

Π.Σ. στο http://periglwssio.blogspot.com/2010/02/blog-post.html είπε ...
Ο τρόπος με τον οποίο πολλοί Θεσσαλονικείς αντιμετωπίζουν την Αθήνα αντιπροσωπεύει στην Ελλάδα την πιο ακραία μορφή επαρχιωτισμού. Χαρακτηριστικό είναι αυτό εδώ το παράδειγμα. Ο συγκεκριμένος ιστολόγος αφηγείται τις εντυπώσεις του από ένα ταξίδι του στην Αθήνα. Προσέξτε ότι δεν βρίσκει να αναφέρει τίποτε το θετικό. Η νοοτροπία του επαρχιώτη. Δεν έχει η Αθήνα μουσεία, μνημεία, στέκια, κάτι αξιόλογο τέλος πάντων. Σε ένα σημείο γράφει:

«δεν έχω καταλάβει γιατί όταν λέω ηλεκτρικό παραξενεύονται όλοι εκεί κάτω και προτιμούν να το λένε τρένο. Συγνώμη ρε παιδιά αλλά εγώ όταν λέω τρένο εννοώ πάντα τα τρένα του ΟΣΕ. Τώρα αν είναι καρβουνιάρης ή Intercity είναι άλλο θέμα αλλά σίγουρα εννοώ μεγάλες αποστάσεις. Το Μετρό όμως θα το πω Μετρό και το αδερφάκι του που δεν είναι υπόγειος ηλεκτρικό».

Στην πραγματικότητα, ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος που συνδέει τον Πειραιά με την Κηφισιά λέγεται και ηλεκτρικός (σε αντιδιαστολή με το μετρό, που και αυτό βέβαια αποτελεί ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, αλλά έχει καθιερωθεί ως μετρό) και τρένο (σε αντιδιαστολή λ.χ. με το λεωφορείο ή το τρόλεϊ). Παρακάτω, γίνεται και προκλητικός, αφού αντιδιαστέλλει «νοήμονα όντα» (στα οποία φυσικά συγκαταλέγει τον εαυτό του...) με «ξεροκέφαλους» (εννοεί τους κακούς πρωτευουσιάνους...). Σχετικά με τις λέξεις σουβλάκι και καλαμάκι κάνει λόγο για δικές μας δήθεν παραξενιές και αναμασάει την εσφαλμένη άποψη σχετικά με την ετυμολογική σημασία της λέξης σουβλάκι. Γνωστός ο εκφρασμένος πλέον αντίλογος στις ανακρίβειες των Θεσσαλονικέων, περιττό να επαναλάβω τα ίδια. Φτάνει μάλιστα στο σημείο να ψαρώσει συνομιλητή του κάνοντας λόγο για λεξικά, που δήθεν επαληθεύουν την ορθότητα των ισχυρισμών του. Επαναλαμβάνει και τις γνωστές ανόητες ερωτήσεις «Τον Αθανάσιο Διάκο τι τον κάνανε, τον Σούβλισαν ή τον Καλαμακώσαν;», «το Πάσχα τι το κάνετε το αρνί το σουβλίζετε ή το καλαμακώνετε;» (το γεγονός ότι σε τέτοιες περιπτώσεις δεν χρησιμοποιούμε ρήμα καλαμακώνω δεν είναι επιχείρημα που αποδεικνύει ότι η χρήση της λέξης καλαμάκι στην Αθήνα είναι εσφαλμένη). Άλλο παράδειγμα αποτελεί το γκρουπάκι "Ti ME les re Athinaie?" το οποίο έχει ανοίξει στο facebook κάποια Xrysa Kast. Η συγκεκριμένη είτε δεν μπορεί είτε δεν θέλει να καταλάβει τι της λένε. Επανέλαβε τις χιλιοειπωμένες ανακρίβειες σύμφωνα με τις οποίες οι Αθηναίοι δεν μιλάνε «σωστά». Και, όταν της επισημάνθηκε ο αντίλογος, τον αντιμετώπισε με απαξίωση και ειρωνεία. Αν θέλει κάποιος, μπορεί να ανατρέξει στο γκρουπάκι της, για να διαπιστώσει την ένδεια επιχειρημάτων η οποία χαρακτηρίζει τη Xrysa Kast. Το θλιβερό είναι ότι σε τέτοια γκρουπάκια με αντιεπιστημονικές πληροφορίες γράφονται χιλιάδες μέλη, οπότε καλλιεργείται ευρύτατα η παραπληροφόρηση από ανεύθυνα άτομα, τα οποία δεν ενδιαφέρονται για την επιστημονική αλήθεια. Θα δώσω ένα μικρό μόνο δείγμα της ειρωνικής της διάθεσης:

Npetridis21 είπε...

ΕΠΙΣΗΣ Η ΕΓΝΟΙΑ 'ΚΑΛΑΜΑΚΙ' ΒΓΑΙΝΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΞΥΛΑΚΙ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΡΦΩΜΕΝΟ ΤΟ ΚΡΕΑΣ ΚΑΙ ΠΑΡΟΜΟΙΑΖΕΤΑΙ ΜΕ ΜΙΚΡΟ ΚΑΛΑΜΙ, ΔΗΛΑΔΗ ΚΑΛΑΜΑΚΙ. ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΒΛΑΚΕΙΕΣ ΠΟΥ ΑΚΟΥΩ ΑΠΟ ΣΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΚΑΛΑΜΑΚΙΑ ΠΟΥ ΠΙΝΟΥΜΕ. ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΛΕΤΕ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ.

Memphis eX Noel είπε...

Αν είχες όντως την ελάχιστη νοημοσύνη, θα έβλεπες ότι το παρόν Post αναρτήθηκε το 2007. Εκ τότε πολλά έχουν αλλάξει. Το blog μου τότε ήταν αποκλειστικά για λίγα άτομα τα οποία με γνώριζαν και καταλάβαιναν το σαρκαστικό χιούμορ μου. Έχει μεσολαβήσει ένα τεράστιο χρονικό διάστημα όπου η ταυτότητα του blog μου έχει αλλάξει. Το τι έχω να μάθω δε μπορείς να το κρίνεις εσύ που δε με γνωρίζεις ούτε στο ελάχιστο.

Το άρθρο που ανάρτησες το έχω διαβάσει εδώ και μήνες μιας και έρχεται αρκετός κόσμος από κει (bad publicity is still publicity) καθώς επίσης και το σχόλιο του ανώνυμου Π.Σ. ο οποίος με περίσσεια αυθάδεια ομαδοποιεί άτομα (θέτοντας φυσικά τον εαυτό του σε ανώτερο νοητικό επίπεδο κι αυτό τον κάνει ακόμα περισσότερο στενόμυαλο) και αδιαφορεί για το βαθύτερο πρόβλημα που δε μπορεί να αναγνωρισθεί σε μια γλωσσολογία που βλέπει μόνο τι είναι σωστό από άποψης χρήσης ορολογιών - ένα πρόβλημα επικοινωνίας στην ίδια μας την χώρα. Η προσωπικότητά του φαίνεται ακόμα πιο ξεκάθαρα όταν δίνει τόσο μεγάλη βαρύτητα σε ένα αστείο group του facebook!

Προς στιγμήν απλά αδιαφορώ για τα παραπάνω αν και ήταν στο πρόγραμμά μου να αναρτήσω σχετικό post για να ξεκαθαρίσω κάποια πράγματα. Επειδή όμως ξέρω ότι το περιεχόμενό του θα ήταν αρκετά σκληρό και επιθετικό αναβάλλεται μέχρι να βρεθεί ο χρόνος και η κατάλληλη στιγμή.

Υπάρχουν πιο σημαντικά προβλήματα από τα σουβλάκια και τα καλαμάκια αλλά ακόμα και σε αυτά το πρόβλημα παραμένει, δεν υπάρχει επικοινωνία!

Και ως προς την νοημοσύνη σας πίστεψε με η ανθρώπινη ηλιθιότητα είναι άπειρη και δε συσσωρεύεται μόνο στην πρωτεύουσα αλλά σε όλο τον κόσμο. Αν με γνώριζες θα ήξερες ότι δεν έχω καλύτερη εντύπωση και για τους κατοίκους της Θεσσαλονίκης!

Υ.Γ.: Μου φαίνεται αστείο που σε τέτοιους δύσκολους καιρούς ο κόσμος ακόμα τρώγεται μεταξύ του για σουβλάκια και καλαμάκια...

ren είπε...

poso blakas thee moy!!!